reede, 12. märts 2010

Talvetööd on läbi, algamas uus F1 hooaeg



Oli ju tegus talv :) Talv ei olegi ju tegelikult läbi, kuigi talve olemus on tugevalt muutunud. Ilus on otsa saanud ja nüüd on saabunud tüüpiline Eesti talv. Talv oli tegus ka F1 maailmas. Uued eeskonnad, uued reeglid.

Teeks siis siin traditsioonilise ülevaate algava vormeliaasta kohta:
Selle aasta alguses oli segadust palju. Kõigepealt muudeti tugevalt reegleid. Keelatud on tankimine, mis tõi kaasa palju suuremad kütusepaagid ja muudatused auto ehituses. Kust leida ruumi suuremale kütusepaagile? Saabus järgmine pomm, mis tõi vähemalt kodumaisesse ajakirjandusse pea iga päev mingi uudise - kuningas naaseb! Vana kingsepp on tõesti tagasi ja seekord oma itaalia täku mersu vastu vahetanud. Lahkusid BMW ja Toyota. Samas lisandujaid oli ka kuhjaga. Ometi on uued tulijad nõrgad, USF1 suutis oma rahanatukese enne masina valmimist ära kulutada ja lõpuks Hispania Racing Team pole kordagi testinud.

Aga siin nüüd hinnangud võistkondade kaupa:
McLaren Mercedes
1 Jenson Button (GB)
2 Lewis Hamilton (GB)
Ilmselt üks kõvemaid sõitjatepaare, kõvemaid rahakotte ja tugevamaid masinaid selle aasta nimekirjas. See võistkond on olnud tipus juba üle kümne aasta. Nad pole küll alati päris esimesed olnud, kuid sellegi poolest esimeste seas. Võimalikud probleemid: kahe briti omavaheline võimuvõitlus ja Mercedese oma tiimi loomine. Kumb sõitja osutub tugevamaks: selles küsimuses on ilmselt enamik valdkonna iniesi ühel arvamusel - Hamilton.

Mercedes Benz GP Limited
3 Michael Schumacher (D)
4 Nico Rosberg (D)
Tugev sakslaste meeskond. Schumacher oma seitsme tiitliga, meeletu töövõime ja masina tundmisega, Rosberg oma talendiga. Kindlasti pole see sakslaste duo nõrgem ülalmainitud brittidest. Lisaks on neil Brawn, oma valdkonna proff ja koos Schumacheriga moodustavad nad uuesti teistele taaskord väga palju peavalu. Mercedes lubas võistlusele tulla ka täiesti uue difuusoriga, ehk teha seda nalja, mis neile eelmisel hooajal tiitli tõi. Kindlasti üks peamisi tiitliküsijaid! Võimalikud probleemid: jääb küsimus, kas Brawn kasutab juba tuttavat taktikat, kus terve meeskond töötab sisuliselt ühe mehe kasuks. Kumb sõitja osutub tugevamaks: hooaja alguses on Nico ilmselt kiirem, kuid mida aega edasi, seda raskemaks tal läheb.

Red Bull Racing Renault
5 Sebastian Vettel (D)
6 Mark Webber (AUS)
Tugev võistkond, Adrian Newey ajud ja kaks suurepärast sõitjat. Sel aastal võib probleeme tekitada vaid prantslaste mootor, kuna tehasetiimi skandaalide tõttu polnud autotootja sarja jäämine kuigi kindel. Mõlemad sõitjad on ilselt tugevalt motiveeritud ja eriti hea on näha, et Webber saab lõpuks tipus sõita. Tegu oli ju väga andeka sõitjaga, kuid sattus pidevalt valel ajal valesse kohta. Kooslus, mis peaks tooma stabiilse edu ja valmistama muret kõigile konkurentidele. Võimalikud probleemid: renault mootori ja autode üldine vastupidavus(vaadates eelmist aastat). Kumb sõitjatest osutub tugevamaks: Ilmselt Vettell, sest seda meest ihkaks oma auto rooli vist kõik võistkonnad.

Ferrari
7 Felipe Massa (BR)
8 Fernando Alonso (E)
Tugev võistkond, piisavalt raha ja kiired roolikeerajad. Massa on ilmselt üks väheseid, kes on tiimi jaganud nüüdseks juba kolmanda maailmameistriga. Samas pole ta ühelegi neist liiga palju kaotanud. Alonso on aga väga kiire ja meenutab mõnes mõttes Schumacherit, kes eelistaks olla meeskonnas kindel esisõitja. Eelnevatel testidel on Ferrari näidanud väga kiiret minekut ja ka vabatreeningud on näidanud, et sel aastal on punatäkud tagasi tippkonkurentsis. Võimalikud probleemid: meeskonnakaaslaste läbisaamine, tiimi vahel imelik suhtumine erinevatesse küsimustesse. Kumb sõitja osutub tugevamaks: arvata on, et Alonso jääb peale, kuid ka Massat ei tasu alahinnata.

Williams Cosworth
9 Rubens Barrichello (BR)
10 Nico Hulkenberg (D)
Väga suurte kogemustega Rubens ja kollanokk Nico moodustavad sõitjatepaari, mis üksteist ilusti täiendab. Arvatavast tubli keskmik. Vahel hiilgab, vahel kaob tagumisse otsa. Suureks küsimärgiks saab olema Cosworth-i mootor ja tagasilöögina näeks ka Rosbergi lahkumist meeskonnast. Võimalikud probleemid: pole teravat staari roolis, rahakotist tingitud aeglane areng hooaja keskel, Cosworth-i mootorid. Kumb sõitja osutub tugevamaks: kui Nico autoga vähegi harjub, siis ilmselt saab Barrichellost võitu. Aastad võtavad ikkagi kiirusest oma osa.

Renault
11 Robert Kubica (PL)
12 Vitaly Petrov (RUS)
Talv on möödunud vastuoluliselt. Sõlmiti leping sarja ühe andekaima sõitja - Kubicaga, kuid eelisel hooajal lahvatanud skandaali tõttu kadusid sponsorid ja eks õhuke rahakott ning puhastus juhtkonnas jätsid oma jälje. Samas tõi Petrov kaasa suure hunniku rublalõnalisi dollareid ja LADA! Samas Renault kahjuks räägib asjaolu, et seni on see masin kiire olnud vaid siis, kui seda on roolinud Alonso. Pärast hispaanlase esimest lahkumist kukkusid kolinal ka tulemused. Rahapuuduse märk on ka see, et teiseks sõitjaks otsiti paksu rahakotiga meest. Ilmselt ei saa ka sel aastal Williamsile vastu. Võimalikud probleemid: kuidas on suudetud nõrga eelarve juures masin üles ehitada, kui kiire on venelane. Kumb sõitja osutub tugevamaks: siin pole vaja pikalt mõeldagi - loomulikult Kubica.

Force India Mercedes
14 Adrian Sutil (D)
15 Vitantonio Liuzzi (I)
Eelmisel aastal saadi masinad lõpuks väga hästi jooksma. Noortest talentidest koosnev inseneritiim hakkas end lõpuks õigustama. Probleeme võiks küll tekitada nende tehnikadirektori James Key lahkumist. Samas on loota, et nad suudavad sel aastal edukalt võistelda keskmike seas ja parimal päevil ka paremaid võistkondi üllatada. Samas jätab veidi soovida sõitjapaar. Võimalikud probleemid: kas Sutil suudab kokkupõrkeid vältida, kas Liuzzi on piisavalt kiire, tehnikadirektori vahetus vahetult enne hooaega. Kumb sõitjatest osutub tugevamaks: kiirem on Sutil, kuid kas ta ka finišisse jõuab...

STR Ferrari
16 Sebastien Buemi (CH)
17 Jaime Alguersuari (E)
Võistkond mis jätkab samas vaimus. Seekord on vaid masin 100% nende endi kätetöö, mis jätab ruumi kahtlusteks nende konkurentsivõime osas. Ka sõitjate kiirus on küsitav. Samas tuleb ka meelde tuletada, et tegemist on vaid farmitiimiga, mille Red Bull ka ilselt hea pakkumise korral maha müüb. Vähemalt peaks terve hooaja olema tugevam kui uued tulijad. Võimalikud probleemid: auto vastupidavus, keskpärased sõitjad, väike eelarve. Kub sõitjatest osutub tugevamaks: ilmselt ikkagi Buemi.

Lotus Cosworth
18 Jarno Trulli (I)
19 Heikki Kovalainen (FIN)
Uus võistkond. Esineb arvukalt probleeme, võrreldes vanade olijatega pole kiirust ollagi. Samas on võistkond hankinud kaks väga suurte teadmistega sõitjat. Mõlemal mehel on küll probleeme võistluse kiire läbimisega. Olgu siin mainitud, et Trulli ei suuda tavaliselt võistluse ajal kvalifikatsioonitempot hoida. Punktidele neil ilmselt palju asja ei ole. Võimalikud probleemid: masina "lastehaigused", Cosworth-i mootor, puudub terve sõidu vältel terav piloot. Kumb sõitjatest osutub tugevamaks: ilmselt Trulli, kuigi siin on võimalus Kovalainenil end tõestada.

HRT Cosworth
20 Karun Chandhok
21 Bruno Senna (BR)
Võistkond, mis pole oma masinat testinud!!! Auto ise on kuidagi sarnane eelmise aasta RedBulli omaga. Lisaks mõlemad sõitjad on sarjas uued näod. Ausalt öeldes pole just eriti kindel, et Hispania Racing üldse hooaega üle elab. Huvitav kas boksimeeskond autol rataste vahetamist on saanud harjutada? Võimalikud probleemid: probleemivaba koha leidmine. Kub sõitjatest osutub tugevaimaks: ilmselt see, kes suudab kauem oma koha eest võistkonnale maksta.

BMW Sauber Ferrari
22 Pedro de la Rosa (E)
23 Kamui Kobayashi (J)
Ilmselt kõige naljakam võistkonna nimi sarjas - BMW Ferrari. Õnneks suutis vana kaval rebane Peter Sauber oma võistkonna päästa. See ees on varemgi näidanud, et oskab üles korjate tõelisi talente ja ehitada ka väga väikese rahaga tõsiseltvõetavaid masinaid. Ajal, kui tiimis sõitis veel Kimi, oli nende eelarve suurus tagant poolt teine, koht punktiedetabelis aga eestpoolt neljas. Hooajale eelnenud testid andsid märku, et ka nüüd on masin ilusti jooksma saadud. Ka vabatreeningud viitavad sellele, et Sauberid on kindlasti punktikohtadele konkureerijad. Keskmikest on neil kasutada ka ilmselt üks kõvemaid sõitjapaare. Esmaklassiline on ka Sauberi tehas ja tuuletunnel. Võimalikud probleemid: raha, täpsemalt selle puudumine võib takistada masina edasist arengut. Kumb sõitjatest osutub tugevamaks: kogemused vs hämmastavalt kiire noor sõitja. Ei julgegi ennustada.

Virgin Cosworth
24 Timo Glock (D)
25 Lucas di Grassi (BR)
Arvutiajastu toomine F1 sarja pole just meeletut edu toonud, kuid eks näis kuidas see asja arenedes muutub. Masin saadi ilusti valmis, kuid see ei taha eriti koos püsida. Erinevalt Lotusest on Virgin otsustanud võtta rooli keerama ka uustulnuka. Tegelikult pole ka Timo Glock ju nii suurte kogemustega kui Trulli, kuid see ei tähenda, et mees aeglase oleks. Võimalikud probleemid: masin kipub kätte ära lagunema. Kumb sõitjatest osutub tugevamaks: Glock on kiire sõitja ja võiks rahulikult rooli keerata ka palju tugevamas võistkonnas.



2 kommentaari:

Tanel ütles ...

No esimene etapp oli igavus kuubis. See, et enam vahepeal tankima ei pea, on asja igavamaks teinud, sest olgem ausad - väga palju on minevikus otsustatud ikkagi boksipeatustega. Aga võib-olla oli asi ka rajas, sest rada oli lai ja kõik mahtusid ära.

Funestus ütles ...

Kahuks juhtus nii nagu tavaliselt - uuendused on vähendanud möödasõitude arvu.
Möödasõite soosivad uuendused on praktiliselt alati vastupidiselt mõjunud.